এ আই তথা আৰ্টিফিচিয়েল ইন্টেলিজেন্সে বিভিন্ন কাম কৰিব পাৰে, যেনে গ্ৰাহক সেৱা স্বয়ংক্ৰিয় কৰা বা বৃহৎ পৰিমাণৰ বৈজ্ঞানিক তথ্য দ্ৰুতভাৱে প্ৰক্ৰিয়াকৰণ কৰা ইত্যাদি । কিন্তু কিছুমান কাম আছে যিবোৰ এ আইয়ে কৰিব নোৱাৰে । আৱেগিক বুদ্ধিমত্তা, সমালোচনাত্মক চিন্তা, সৃষ্টিশীলতা বা সমস্যা সমাধানৰ বাবে প্ৰয়োজন হোৱা কামৰ বাবে মানুহক নিৰ্বাচিত কৰা হ’ব ।
ইয়াত কিছুমান কাম উল্লেখ কৰা হৈছে যিবোৰ এ আইয়ে কৰিব নোৱাৰে বা নকৰে, গতিকে এই ক্ষেত্ৰত মানুহৰ সদায় মূল্য থাকিব :
স্বাস্থ্যসেৱাৰ পেছাদাৰী : চিকিৎসক, নাৰ্ছ আৰু মেডিকেল প্ৰকেটিচনাৰসকলে ৰোগীৰ চিকিৎসাৰ বাবে সহানুভূতি, সমালোচনাত্মক চিন্তাধাৰা আৰু দ্ৰুত সিদ্ধান্ত গ্ৰহণৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে । এ আইয়ে চিকিৎসাৰ তথ্য বিশ্লেষণ কৰাত সহায় কৰিব পাৰে আৰু চিকিৎসাৰ পৰামৰ্শ দিব পাৰে, কিন্তু ৰোগীৰ যত্নত মানুহৰ জড়িততা অতি প্ৰয়োজনীয় ।
শিক্ষক আৰু শিক্ষাবিদ : শিক্ষকতা কেৱল পাঠ প্ৰদান কৰাই নহয়, ইয়াত মেণ্টৰিং, বিভিন্ন শিক্ষণ শৈলীৰ সৈতে খাপ খুৱাই লোৱা, ব্যক্তিগত বৃদ্ধিৰ প্ৰসাৰ আদিও অন্তৰ্ভুক্ত থাকে । এ আইয়ে স্বয়ংক্ৰিয় টিউচন প্ৰদান কৰিব পাৰে, কিন্তু ই এজন নিষ্ঠাবান শিক্ষকৰ আবেগ, উৎসাহ আৰু বাস্তৱ সময়ৰ পাৰস্পৰিক ক্ৰিয়াৰ সৈতে মিলাব নোৱাৰে ।
আইনী পেছাদাৰী আৰু আইন প্ৰয়োগকাৰী সংস্থা : ন্যায়াধীশ, অধিবক্তা আৰু আইন প্ৰয়োগকাৰী বিষয়াসকলে মানৱ বুজাবুজি আৰু বিচাৰৰ প্ৰয়োজন হোৱা জটিল আইনী আৰু নৈতিক বিষয়সমূহ চম্ভালিবলৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে । প্ৰযুক্তিয়ে আইনী নথিপত্ৰ বিশ্লেষণ কৰাত আৰু গোচৰৰ ফলাফলৰ ভৱিষ্যদ্বাণী কৰাত সহায় কৰিব পাৰে, কিন্তু ই নৈতিক যুক্তি ল’ব নোৱাৰে, আৱেগক প্ৰক্ৰিয়াকৰণ কৰিব নোৱাৰে বা স্পৰ্শকাতৰ পৰিস্থিতিত সুক্ষ্ম সিদ্ধান্ত ল’ব নোৱাৰে ।
সৃষ্টিশীল শিল্পী : লেখক, চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা, চিত্ৰকৰ আৰু ডিজাইনাৰসকলে নিজৰ আৱেগ আৰু সাংস্কৃতিক প্ৰভাৱ তেওঁলোকৰ শিল্পত ঢালি দিয়ে । এ আইয়ে বিষয়বস্তু সৃষ্টি কৰাত সহায় কৰিব পাৰে, কিন্তু প্ৰকৃত শিল্প মানুহৰ কল্পনা, ব্যক্তিগত অভিজ্ঞতা আৰু গভীৰ আৱেগিক সংযোগৰ পৰাই আহে ।
চেফ আৰু কালিনেৰী বিশেষজ্ঞ : ৰন্ধা-বঢ়া কেৱল ৰেচিপি অনুসৰণ কৰাই নহয়, ই সৃষ্টিশীলতা, কৌশল আৰু সাংস্কৃতিক পৰম্পৰাৰ সংমিশ্ৰণ ঘটোৱা এক কলা । এ আইয়ে খাদ্য পৰিকল্পনাৰ পৰামৰ্শ দিব পাৰে আৰু ৰন্ধা প্ৰক্ৰিয়া স্বয়ংক্ৰিয় কৰিব পাৰে, কিন্তু ইয়াত এজন দক্ষ চেফে কঢ়িয়াই অনা বুজাবুজি, ক্ষমতা আৰু সংবেদনশীল অভিজ্ঞতা নাই ।
গৱেষক আৰু বিজ্ঞানী : এ আই বৃহৎ তথ্যৰ সমষ্টি বিশ্লেষণ কৰাত পাকৈত, কিন্তু মানৱ বিজ্ঞানীয়ে অনুমান বিকশিত কৰি, তথ্যৰ মূল্যায়ন কৰি আৰু নতুন আৱিষ্কাৰৰ সূচনা কৰি গৱেষণাক আগুৱাই লৈ যায় । বিজ্ঞানীসকলৰ অগ্ৰগতি সৃষ্টিশীলতা, কৌতুহল আৰু সমালোচনাত্মক চিন্তাধাৰাৰ দ্বাৰা পৰিচালিত হয়, যিবোৰ এ আইত নাই ।
পৰামৰ্শ আৰু চিকিৎসা : মানসিক স্বাস্থ্যক সমৰ্থন কৰিবলৈ কেৱল পৰামৰ্শত অধিক প্ৰয়োজন, ইয়াৰ লগত গভীৰ সহানুভূতি, সক্ৰিয়ভাৱে শুনা আৰু অকথিত অনুভৱ বুজি পোৱাৰ ক্ষমতা জড়িত হৈ থাকে । এ আইয়ে মৌলিক পথ প্ৰদৰ্শন কৰিব পাৰে, কিন্তু প্ৰকৃত চিকিৎসা মানুহৰ বুজাবুজি, আৱেগিক বুদ্ধিমত্তা আৰু ব্যক্তিগত সংযোগৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল ।
সামাজিক কাম আৰু কমিউনিটি এডভোকেচি : আৰ্তজনক সহায় কৰা, সামাজিক ন্যায়ৰ বাবে যুঁজ দিয়া আৰু অৰ্থপূৰ্ণ পৰিৱৰ্তন অনাৰ বাবে মানৱীয় মমতা আৰু খাপ খোৱাৰ প্ৰয়োজন । এ আইয়ে ট্ৰেণ্ড বিশ্লেষণ কৰি তথ্য সংগ্ৰহ কৰিব পাৰে, কিন্তু ই সমাজকৰ্মীসকলে কৰিব পৰাৰ দৰে বিশ্বাস গঢ়ি তুলিব নোৱাৰে, আৰাম প্ৰদান কৰিব নোৱাৰে বা মানৱ সম্পৰ্কৰ জটিলতা বুজিব নোৱাৰে ।
নেতৃত্ব আৰু সাংগঠনিক কৌশল : শক্তিশালী নেতৃত্ব কেৱল সংখ্যা বিশ্লেষণ কৰাতকৈয়ো অধিক, ইয়াৰ বাবে দৃষ্টিংগী, অনুপ্ৰাণিত কৰাৰ ক্ষমতা আৰু অপ্ৰত্যাশিত পৰিস্থিতিত সঠিক সিদ্ধান্ত লোৱাৰ প্ৰয়োজন । এ আইয়ে সিদ্ধান্ত লোৱাত সহায় কৰিব পাৰে, কিন্তু দলসমূহক পথ প্ৰদৰ্শন কৰা, সংঘাত সমাধান কৰা, আৰু উদ্ভাৱনক পোষণ কৰা আদি দায়িত্বসমূহ মানুহৰ বুজাবুজি আৰু আৱেগিক বুদ্ধিমত্তাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল ।
বৃত্তিমূলক চাকৰি : শাৰীৰিক শ্ৰম, পেইন্টিং, প্লাম্বিং, বৈদ্যুতিক কাম আৰু অন্যান্য ব্যৱসায়ো অবিসম্বাদী । কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তাই (AI) মানুহক আদৰ্শ বেৰৰ ৰং নিৰ্বাচন কৰাত সহায় কৰিব পাৰে, কিন্তু তেওঁলোকে প্লাম্বিং বা পেইন্টিঙৰ ক্ষেত্ৰত সহায় কৰিবলৈ পৰ্দাৰ পৰা ওলাই আহিব নোৱাৰে ।