ভাৰতীয় ৰে’লৱেই বিশ্বৰ প্ৰথমখন কেবল দলং সফলতাৰে পৰীক্ষা কৰি ইতিহাস সৃষ্টি কৰিছে । এই সফল পৰীক্ষাৰ জৰিয়তে ভাৰতীয় ৰে’লৱে এক অনন্য অভিলেখ গঢ়িবলৈ সক্ষম হৈছে । জম্মু-কাশ্মীৰৰ অঞ্জি অংশত নিৰ্মাণ কৰা দেশৰ প্ৰথমখন একমাত্ৰ ষ্টে দলঙৰ লোড টেষ্ট কৰা হয় । এই কৃতিত্ব ২০২৫ চনৰ জানুৱাৰী মাহৰ পৰা আৰম্ভ হোৱাৰ সম্ভাৱনা থকা জম্মু-কাশ্মীৰৰ ৰে’ল সংযোগ বৃদ্ধিৰ দিশত এক বৃহৎ পদক্ষেপ ।
ৰে’ল মন্ত্ৰালয়ৰ মতে, “উধমপুৰ-শ্ৰীনগৰ-বাৰামুল্লা ৰে’লৱে লিংক প্ৰকল্পৰ এটা প্ৰধান উপাদান অঞ্জি খাদ দলঙৰ পৰীক্ষামূলক ৰান সফলতাৰে সম্পূৰ্ণ হৈছে ।”
যোৱা মাহত সম্পূৰ্ণ হোৱা অঞ্জি খাদ দলংখন অভিযান্ত্ৰিক আশ্চৰ্য, য’ত এটা চাপৰ্ট টাৱাৰ গাঁথনি নদীৰ তলৰ পৰা ৩৩১ মিটাৰ ওপৰত আছে । ই পাৰ্শ্বীয় আৰু কেন্দ্ৰীয় স্পেনত ৪৮টা কেবলৰ দ্বাৰা সমৰ্থিত আৰু ইয়াৰ মুঠ দৈৰ্ঘ্য ৪৭৩.২৫ মিটাৰ । দীঘলীয়া দলংখন ১২০ মিটাৰ দৈৰ্ঘৰ, আনহাতে কেন্দ্ৰীয় বেষ্টনীটো ৯৪.২৫ মিটাৰ পৰ্যন্ত বিস্তৃত ।
ই চেনাব দলঙৰ পিছত ভাৰতৰ দ্বিতীয় সৰ্বোচ্চ ৰেল দলং, যি হৈছে নদীৰ তলৰ পৰা ৩৫৯ মিটাৰ উচ্চতাত বিশ্বৰ সৰ্বোচ্চ দলং । দুয়োখন দলং জম্মু আৰু কাশ্মীৰত সংযোগ বৃদ্ধিৰ লক্ষ্যৰে উচ্চাভিলাষী ইউ এছ বি আৰ এল প্ৰকল্পৰ অংশ । ইউ এছ বি আৰ এল প্ৰকল্পটো ২৭২ কিলোমিটাৰ বিস্তৃত, যাৰ ভিতৰত ২৫৫ কিলোমিটাৰ ইতিমধ্যে সম্পূৰ্ণ হৈছে ।
বিশেষত্ব কি ?
কাটৰা আৰু ৰিয়াচীৰ মাজৰ বাকী অংশ চলিত মাহৰ শেষৰ ফালে সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে । উধামপুৰ–শ্ৰীনগৰ–বাৰামুল্লা ৰেল লিংক (USBRL) হৈছে জম্মু-কাশ্মীৰক ভাৰতৰ বাকী অংশৰ সৈতে সংযোগ কৰা ২৭২ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘৰ ৰেল প্ৰকল্প । এই প্ৰকল্পৰ জৰিয়তে শ্ৰীনগৰ আৰু জম্মুৰ মাজত যাত্ৰাৰ সময় ছয় ঘণ্টাৰ পৰা ৩.৫ ঘণ্টালৈ হ্ৰাস পাব । চৰম উষ্ণতা, বৃহৎ ভূমিকম্পৰ অঞ্চল আৰু দুৰ্গম ভূখণ্ডৰ দৰে প্ৰাকৃতিক প্ৰত্যাহ্বানসমূহ অতিক্ৰম কৰি নিৰ্মাণ কৰা হৈছে এই দলং । প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে জানুৱাৰী ২০২৫ত কাশ্মীৰ আৰু দিল্লীৰ মাজত যাত্ৰা কৰিবলগীয়া যাত্ৰীসকলৰ বাবে দ্ৰুত সংযোগ প্ৰদান কৰা বন্দে ভাৰত ৰেল সেৱা মুকলি কৰিব ।