দেওবাৰে নৰৱেৰ স্পেচ পৰ্টৰ পৰা উৎক্ষেপণৰ প্ৰায় ৪০ ছেকেণ্ডৰ পিছতে এটা পৰীক্ষামূলক ৰকেট দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত হয় । এই ৰকেটৰ উদ্দেশ্য আছিল ইউৰোপৰ পৰা উপগ্ৰহ উৎক্ষেপণৰ ক্ষমতা বিকাশ কৰা । জাৰ্মান ষ্টাৰ্টআপ ইছাৰ এৰ’স্পেছে নিৰ্মাণ কৰা মানৱবিহীন স্পেক্ট্ৰাম ৰকেটটো আৰ্কটিকত নৰৱেৰ এণ্ডোয়া মহাকাশ বন্দৰৰ পৰা উৎক্ষেপণ কৰাৰ পিছত ইয়াৰ কাষৰ পৰা ধোঁৱা উলাবলৈ আৰম্ভ কৰে আৰু তাৰ পিছত এক শক্তিশালী বিস্ফোৰণৰ সৈতে ভূপতিত হয় । অৱশ্যে কোম্পানীটোৱে এই পৰীক্ষামূলক এই উৰণক সফল বুলি ঘোষণা কৰিছে ।
ইছাৰৰ মুখ্য কাৰ্যবাহী তথা সহ-প্ৰতিষ্ঠাপক ডেনিয়েল মেটজলাৰে এক প্ৰেছ বিজ্ঞপ্তিযোগে কয় যে আমাৰ প্ৰথমখন পৰীক্ষামূলক উৰণে আমাৰ সকলো আশা পূৰণ কৰিছে, ই এক বৃহৎ সফলতা । আমি এটা নিৰাপদ লিফ্ট অফ কৰিছিলো, ৩০ ছেকেণ্ডৰ বাবে উৰা মাৰিছিলো আৰু আনকি আমাৰ বিমান বন্ধ কৰাৰ ব্যৱস্থাও ভেলিডেট কৰিছিলো ।”
কোম্পানীটোৱে জনোৱা মতে, দুটা ষ্টেজৰ ৰকেটটো সাগৰত পৰে । পিছত তেওঁ কয় যে “লঞ্চ পেডটো নিৰাপদ ।” অৰ্বিটাল ৰকেটসমূহ পৃথিৱীৰ কক্ষপথত বা ইয়াৰ বাহিৰত উপগ্ৰহৰ দৰে পেলোড স্থাপন কৰিবলৈ ডিজাইন কৰা হয় । স্পেকট্ৰাম উৎক্ষেপণ আছিল ৰাছিয়াক বাদ দি ইউৰোপ মহাদেশৰ প্ৰথমখন অৰ্বিটাল উৎক্ষেপণ বাহন আৰু ইউৰোপৰ প্ৰথমটো উৎক্ষেপণ যিটো প্ৰায় সম্পূৰ্ণৰূপে ব্যক্তিগত খণ্ডৰ পুঁজিৰে চলিছিল ।
বতৰৰ বাবে এই উৎক্ষেপণ বাৰে বাৰে পিছুৱাই দিয়া হৈছিল আৰু ইছাৰ এৰ’স্পেছে আশা কমাই দিছিল । উৎক্ষেপণৰ পূৰ্বে মেট্জলাৰে কৈছিল, “আমি যিমানেই বেছি সময় উৰিব পাৰো সিমানেই ভাল কাৰণ আমি তথ্য আৰু অভিজ্ঞতা সংগ্ৰহ কৰিব পাৰিম । ত্ৰিশ ছেকেণ্ড এটা ডাঙৰ সফলতা হ’ব । আমি এই পৰীক্ষাৰ পৰা কক্ষপথত উপনীত হোৱাৰ আশা কৰা নাই । আচলতে কোনো কোম্পানীয়ে এতিয়াও নিজৰ প্ৰথম কক্ষপথৰ উৎক্ষেপণ বাহন কক্ষপথলৈ লৈ যাব পৰা নাই ।”