প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে পুনৰবাৰ তেওঁৰ অনুষ্ঠান ‘পৰীক্ষা পে চৰ্চা’ৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক বিভিন্ন পৰামৰ্শ প্ৰদান কৰে । ইয়াৰ মাজতে প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক কয় যে সকলোতকৈ আগত সুস্থ হৈ থকাটো কিমান গুৰুত্বপূৰ্ণ । ইয়াৰ বাবে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক স্বাস্থ্যৰ পৰামৰ্শ প্ৰদান কৰে । তদুপৰি ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক তেওঁলোক কেনেকৈ নেতা হ’ব পাৰে তাৰ পৰামৰ্শ দিছিল প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে । ইয়াৰ উপৰিও প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক মনোনিৱেশ তথা মনোযোগ কেনেকৈ ৰাখিব পাৰি সেই বিষয়েও পৰামৰ্শ দিছিল । ইয়াৰ বাবে তেওঁ ক্ৰিকেট আৰু ক্ৰিকেটাৰৰ আদৰ্শ দাঙি ধৰে ।
পৰীক্ষাৰ বাবে ভাল টোপনিৰ প্ৰয়োজন-
প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক স্বাস্থ্যসন্মত খাদ্য গ্ৰহণ কৰাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ বুলি কয় । অধ্যয়নৰ লগতে ভাল টোপনিও অতি প্ৰয়োজনীয় । শিক্ষাৰ্থীয়ে কি খাব লাগে আৰু কি খাব নালাগে গুগলত চোৱা উচিত নহয়; তেওঁলোকে যিকোনো স্বাস্থ্যকৰ উপলব্ধ বস্তু খাব লাগে । তেওঁলোকে তেওঁলোকৰ পিতৃ-মাতৃয়ে যি প্ৰদান কৰে সেয়া খোৱা উচিত আৰু স্বাস্থ্যৱান হৈ থকা উচিত । প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কয় যে লিখাৰ অভ্যাস অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ । যিয়েই লিখক, কিন্তু এই অভ্যাসে আপোনাৰ চিন্তাবোৰ সংগঠিত কৰাত সহায় কৰে ।
সময় ব্যৱস্থাপনা অতি প্ৰয়োজনীয়-
প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কয় যে সময় ব্যৱস্থাপনা তথা টাইম মেনেজমেন্ট অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ । প্ৰথমে আমি আমাৰ সময়ৰ কথা ভাবিব লাগিব, মই মোৰ সময়খিনি কেনেকৈ সৰ্বাধিক পৰিমাণে ব্যৱহাৰ কৰো সেই বিষয়ে বহুত সাৱধান হব লাগিব । এই সকলোবোৰ কাগজত লিখি সময় পৰিচালনা কৰিব লাগে । দৈনিক চিহ্নিত কৰক আৰু চাওক কোনবোৰ কাম সময়মতে সম্পূৰ্ণ কৰিছে । প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কয় যে সদায় প্ৰত্যাহ্বান গ্ৰহণ কৰিব লাগে; যিটো বিষয়ে আপোনাক ভয় খুৱাইছে, সেই বিষয়টোৱে প্ৰথমে মোকাবিলা কৰা উচিত । প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কয় যে জ্ঞান আৰু পৰীক্ষা দুটা বেলেগ কথা । শিক্ষক সন্দৰ্ভত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কয় যে তেওঁলোকৰ কাম ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ সামৰ্থ্য চিনাক্ত কৰা ।
মনটোক কেনেকৈ শান্ত কৰি ৰাখিব পাৰি-
প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে শিক্ষাৰ্থীসকলক কেনেদৰে মনটোক শান্ত কৰি ৰাখিব পাৰে সেই কথাও কয় । তেওঁ কয় যে অৰ্থহীন কথা কোৱাৰ পৰিৱৰ্তে নিজৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়াটো গুৰুত্বপূৰ্ণ । যদি আপুনি আন কথা বেছিকৈ কয় তেন্তে আপোনাৰ মনটো বিচলিত হ’ব পাৰে । মনোনিৱেশ কৰাটো অতি প্ৰয়োজনীয় । প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক কয় যে আপুনি সিদ্ধান্ত ল’ব লাগিব যে আপুনি নিজৰ ব্যৰ্থতাক নিজৰ শিক্ষক হিচাপে গঢ়ি তুলিব লাগিব । জীৱনটো কেৱল পৰীক্ষাৰ কথা নহয় ।
শিক্ষাৰ লগতে দক্ষতাও গুৰুত্বপূৰ্ণ-
অভিভাৱকৰ সন্দৰ্ভত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কয় যে প্ৰতিজন অভিভাৱকৰ কিছু আশা আছে । আনৰ সন্তান দেখাৰ পিছত নিজৰ ইগোত আঘাত পায় । তেওঁলোকৰ সামাজিক মৰ্যাদা নিজেই তেওঁলোকৰ বাবে বাধা হৈ পৰে । অভিভাৱকসকলৰ প্ৰতি মোৰ আবেদন আপোনাৰ সন্তানক সকলোতে মডেলৰ দৰে থিয় কৰাব নালাগে । পৃথিৱীৰ প্ৰতিটো শিশু একে নহয় । কিছুমান শিশু খেলত ভাল আৰু পঢ়া-শুনাত দুৰ্বল । তেওঁলোকৰ অভিভাৱক আৰু শিক্ষকে তেওঁলোকৰ ভিতৰত লুকাই থকা প্ৰতিভাক চিনাক্ত কৰাটো প্ৰয়োজন । প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে কয় যে দক্ষতাৰ শক্তি অপৰিসীম । আমি কেৱল দক্ষতাৰ প্ৰতি অধিক গুৰুত্ব দিয়া উচিত ।
শিক্ষকসকলকো দিলে পৰামৰ্শ-
প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে শিক্ষকসকলক কয় যে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ মাজত কোনো তুলনা হ’ব নালাগে, আন ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ মাজত কোনো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক বাধা দিব নালাগে । ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকৰ মনোবল কমি নাযায় আৰু তেওঁলোকে আৰু অধিক শিকিবলৈ চেষ্টা কৰিব । শিক্ষাৰ্থীসকলেও এনেকুৱা এজনক বিচাৰি উলিয়াব লাগে যিয়ে তেওঁলোকক প্ৰেৰণা দি থাকে । সদায় নিজকে পৰাস্ত কৰিবলৈ শিকিব লাগে । ইয়াৰ বাবে আত্মলক্ষ্য থকাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ আৰু সেইবোৰ সম্পূৰ্ণ কৰাৰ লগে লগে নিজকে পুৰস্কৃত কৰাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ ।