পৰীক্ষাৰ সময় অহাৰ লগে লগে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে গভীৰ নিশালৈকে পঢ়া-শুনা কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে যাতে তেওঁলোকে ভাল নম্বৰ লাভ কৰিব পাৰে । কিন্তু ৰাতি দেৰিলৈকে সাৰে থকা আৰু কেফেইনযুক্ত পানীয়ৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল এই অভ্যাস শাৰীৰিক আৰু মানসিক স্বাস্থ্যৰ বাবে ক্ষতিকাৰক হ’ব পাৰে ।
শিক্ষাৰ্থীয়ে কিয় গভীৰ নিশা অধ্যয়নৰ বিকল্প বাছি লয় ?
ব’ৰ্ড পৰীক্ষাৰ সময়ত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে অধ্যয়নত মনোনিৱেশ কৰিবলৈ আৰু সময়ৰ সৰ্বোত্তম ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ গভীৰ নিশা অধ্যয়নৰ বিকল্প বাছি লয় । সাৰে থাকিবলৈ তেওঁলোকে চাহ-কফিৰ আশ্ৰয় লয়, য’ত থকা কেফেইনে তেওঁলোকক সজাগ কৰি ৰাখে । কিন্তু এই অভ্যাসে হ্ৰস্বম্যাদী সুবিধাৰ সৈতে দীৰ্ঘম্যাদী সমস্যাৰ সৃষ্টি কৰিব পাৰে ।
গভীৰ নিশা অধ্যয়নৰ শাৰীৰিক প্ৰভাৱ-
ৰাতি দেৰিলৈকে সাৰে থাকিলে আৰু পৰ্যাপ্ত পৰিমাণে টোপনি নাহিলে শৰীৰ ভাগৰুৱা, মূৰৰ বিষ আৰু ৰোগ প্ৰতিৰোধ ক্ষমতা দুৰ্বল হৈ পৰে । দীৰ্ঘদিন ধৰি কেফেইন সেৱন কৰিলে হৃদস্পন্দন বৃদ্ধি আৰু ৰক্তচাপ বৃদ্ধিৰ দৰে সমস্যাৰ সৃষ্টি হ’ব পাৰে । ইয়াৰ ফলত অধ্যয়নৰ মানদণ্ডতো প্ৰভাৱ পৰে ।
মানসিক স্বাস্থ্যৰ ওপৰত প্ৰভাৱ-
অপৰ্যাপ্ত টোপনিয়ে মানসিক স্বাস্থ্যৰ ওপৰত প্ৰত্যক্ষ প্ৰভাৱ পেলায় । ইয়াৰ ফলত স্মৃতিশক্তি দুৰ্বল হোৱাৰ লগতে শিক্ষণ ক্ষমতা হ্ৰাস পাব পাৰে । টোপনিৰ অভাৱে মানসিক চাপ আৰু উদ্বেগ বৃদ্ধি কৰিব পাৰে, যাৰ ফলত শৈক্ষিক প্ৰদৰ্শনত নেতিবাচক প্ৰভাৱ পৰে ।
অপ্ৰয়োজনীয় চাপ প্ৰয়োগ নকৰিব-
পৰীক্ষাৰ সময়ত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ ওপৰত অপ্ৰয়োজনীয় হেঁচা প্ৰয়োগ কৰাটো অভিভাৱক আৰু শিক্ষকসকলে পৰিহাৰ কৰিব লাগে । তেওঁলোকৰ কঠোৰ পৰিশ্ৰমৰ শলাগ লওক আৰু তেওঁলোকক শান্ত আৰু মানসিক চাপমুক্ত পৰিৱেশ প্ৰদান কৰক । তেওঁলোকক বুজাওক যে সুস্বাস্থ্য অবিহনে অধ্যয়নত সফলতা লাভ কৰাটো কঠিন ।
অধ্যয়ন আৰু স্বাস্থ্যৰ মাজত ভাৰসাম্য সৃষ্টি কৰক-
অধ্যয়নৰ লগতে আত্ম-যত্নকো অগ্ৰাধিকাৰ দিয়াটো জৰুৰী । ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক সময়মতে শুবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ক আৰু দিনটোত পঢ়া-শুনাৰ সময়সূচী বনাওক । কেফেইনযুক্ত পানীয়ৰ পৰিৱৰ্তে স্বাস্থ্যকৰ জলপান আৰু হাইড্ৰেচনৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়ক । নিয়মীয়াকৈ বিৰতি লোৱা আৰু শাৰীৰিক ক্ৰিয়া-কলাপত লিপ্ত হোৱাটোৱেও মানসিক আৰু শাৰীৰিক শক্তি বজাই ৰখাত সহায় কৰিব পাৰে ।
উন্নত শৈক্ষিক প্ৰদৰ্শনৰ বাবে টিপছ-
গভীৰ নিশা পঢ়াৰ সলনি সংগঠিত ৰুটিন গ্ৰহণ কৰক । পুৱা সোনকালে উঠি পঢ়া-শুনা কৰাটো এটা উত্তম বিকল্প । পঢ়াৰ সময়ত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক অলপ বিৰতি লৈ পুনৰীক্ষণৰ বাবে সময় আঁতৰাই ৰাখিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়া হয় । পৰ্যাপ্ত টোপনি, সুষম খাদ্য আৰু নিয়মীয়া ব্যায়ামে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক মানসিক চাপমুক্ত কৰি ৰাখে আৰু তেওঁলোকৰ শৈক্ষিক প্ৰদৰ্শন বৃদ্ধি কৰে ।