পাইলট কিমান প্ৰকাৰৰ থাকে
এয়াৰলাইন পাইলটৰ চাকৰি বহুতৰে বাবে সপোন, যিটো দূৰৰ পৰা দেখাত অতি আকৰ্ষণীয়, কিন্তু বাস্তৱত ই পৃথিৱীৰ অন্যতম কঠিন আৰু প্ৰত্যাহ্বানমূলক কাম । বিমান চলোৱাটো বহুত দায়িত্ব থকা এটা পদ । পাইলট হ’বলৈ হ’লে এজন ব্যক্তিয়ে কঠিন প্ৰশিক্ষণ আৰু অধ্যয়ন কৰিব লাগে । এই পাঠ্যক্ৰমৰ মাচুলো লাখ লাখ টকাৰ হয় ।
শেহতীয়া কিছু ঘটনাৰ বাবে এই বৃত্তিক লৈ মানুহৰ মনত বহু প্ৰশ্ন উত্থাপন হ’বলৈ আৰম্ভ কৰিছে । ১২ জুনত আহমেদাবাদত হোৱা বিমান দুৰ্ঘটনা আৰু তাৰ পিছত কেদাৰনাথ হেলিকপ্টাৰ দুৰ্ঘটনাৰ পিছত এই ক্ষেত্ৰখনৰ সৈতে জড়িত প্ৰশ্ন আৰু চাকৰিটোক লৈ মানুহৰ আশংকা হ’বলৈ আৰম্ভ কৰিছে । এনে পৰিস্থিতিত এই প্ৰতিবেদনত জানক কিমান প্ৰকাৰৰ এয়াৰলাইন পাইলট থাকে আৰু তেওঁলোকৰ অৱসৰ বয়স কিমান ।
বাণিজ্যিক পাইলট-
বাণিজ্যিক পাইলট হৈছে পেছাদাৰী পাইলট যিয়ে বিমান সংস্থা, চাৰ্টাৰ কোম্পানী আৰু অন্যান্য বাণিজ্যিক বিমান সেৱাৰ বাবে কাম কৰে ।
ব্যক্তিগত পাইলট-
ব্যক্তিগত পাইলটে নিজৰ চখ আৰু ব্যক্তিগত ব্যৱহাৰৰ বাবে বিমান উৰুৱায় ।
সামৰিক পাইলট/বায়ুসেনাৰ পাইলট-
সামৰিক পাইলট আৰু বায়ুসেনাৰ পাইলটে সশস্ত্ৰ বাহিনীৰ বাবে বিমান উৰুৱায়, যেনে যুদ্ধ বিমান, পৰিবহণ বিমান বা হেলিকপ্টাৰ ।
কাৰ্গো পাইলট-
কাৰ্গো পাইলটে মালবাহী আৰু অন্যান্য সামগ্ৰী কঢ়িয়াই নিয়া বিমান উৰুৱায় ।
হেলিকপ্টাৰ পাইলট-
হেলিকপ্টাৰ উৰুৱা পাইলটক হেলিকপ্টাৰ পাইলট বুলি কোৱা হয়, যিবোৰ বিভিন্ন কামত ব্যৱহাৰ কৰা হয়, যেনে উদ্ধাৰ অভিযান, চিকিৎসা পৰিবহণ, নিৰ্মাণ, যুদ্ধ আৰু বিপদৰ সময়ত সামৰিক সহায় ইত্যাদি ।
বিমান প্ৰশিক্ষক-
বিমান প্ৰশিক্ষক হৈছে এনে পাইলট যিয়ে প্ৰশিক্ষাৰ্থীক বিমান উৰুৱাবলৈ প্ৰশিক্ষণ দিয়ে ।
পাইলট অৱসৰৰ বয়স কিমান-
আমাৰ দেশ ভাৰতত এজন পাইলটৰ অৱসৰৰ বয়স ৬৫ বছৰ । এই কথা নিৰ্ধাৰণ কৰিছে অসামৰিক বিমান পৰিবহণ সঞ্চালকালয়ে । ইয়াৰ পূৰ্বে এজন বিমান পাইলটৰ অৱসৰৰ বয়স আছিল ৫৮ বছৰ, যিটো পিছলৈ ৬৫ বছৰলৈ বৃদ্ধি কৰা হয় । পাইলট অৱসৰৰ এই নিয়ম এয়াৰ ইণ্ডিয়াকে ধৰি সকলো বিমান সংস্থাৰ পাইলটৰ ক্ষেত্ৰত প্ৰযোজ্য । একে সময়তে ভাৰতীয় বায়ুসেনাৰ পাইলটৰ অৱসৰৰ বয়স তেওঁলোকৰ পদ আৰু শাখাৰ ভিত্তিত ভিন্ন হয় যদিও ভাৰতীয় বায়ুসেনাৰ উচ্চ পদস্থ পাইলটসকলে ৬০ বছৰ বয়সলৈকে সামৰিক বিমান উৰুৱাব পাৰে ।
লগতে পঢ়ক : হেলিকপ্টাৰ পাইলট কেনেকৈ হ’ব ? শিক্ষাৰ পৰা আৰম্ভ কৰি দৰমহালৈকে সকলো জানক