শুকুৰবাৰে, তিৰুচিৰাপল্লীৰ পৰা শাৰজাহলৈ যোৱা এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ এখন বিমান এক বৃহৎ দুৰ্ঘটনাৰ পৰা ৰক্ষা পৰে । এই সময়ছোৱাত, বিমানখনত বহি থকা ১৪০ জন যাত্ৰীৰ মাজত হাহাকাৰ লাগিছল যদিও পাইলটৰ দক্ষতা তথা বুদ্ধিমত্তাৰ বাবে এক বৃহৎ দুৰ্ঘটনাৰ পৰা সকলো ৰক্ষা পৰে । প্ৰকৃততে বিমানখনৰ হাইড্ৰ’লিক প্ৰণালীত বিজুতিৰ সংকেত পোৱাৰ পিছত পাইলটজনে বিমানখন প্ৰায় আঢ়ৈ ঘণ্টা আকাশত উৰুৱাই ৰাখিছিল আৰু আঢ়ৈ ঘণ্টাৰ পিছত, বিমানখন ত্ৰিচি (তিৰুচিৰাপল্লী) বিমানবন্দৰত সুৰক্ষিতভাৱে অৱতৰণ কৰিছিল ।
দুৰ্ঘটনাটোৰ পৰা কেনেকৈ ৰক্ষা পৰিল-
এয়াৰ ইণ্ডিয়া এক্সপ্ৰেছৰ বিমান এএক্সবি ৬১৩ শুকুৰবাৰে সন্ধিয়া ৫.৪০ বজাত তিৰুচিৰাপল্লী বিমানবন্দৰৰ পৰা শ্বাৰজাহলৈ উৰা মাৰিছিল । সংবাদ মাধ্যমৰ বাতৰি অনুসৰি, এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ সৈতে সম্পৰ্কিত এজন বিষয়াই কয় যে যেতিয়া এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ বোয়িং ৭৩৭-৮০০ বিমানখনে উৰা মাৰিছিল, য়াৰ লেণ্ডিং গিয়াৰ বা আণ্ডাৰকেৰেজ চিষ্টেম সঠিকভাৱে কাম কৰি আছিল আৰু বিমানখনৰ চকা সফলতাৰে চেটেল হৈছিল । তেতিয়া পাইলটজনে ককপিট মাষ্টাৰত লক্ষ্য কৰিছিল যে বিমানখনৰ হাইড্ৰ’লিক প্ৰণালীত কিছু ত্ৰুটিৰ লক্ষণ আছে ।
উল্লেখ্য যে হাইড্ৰ’লিক প্ৰণালীত বিমানৰ চকা আৰু সেইবোৰৰ সমগ্ৰ প্ৰণালী অন্তৰ্ভুক্ত থাকে । হাইড্ৰ’লিক প্ৰণালীয়ে বিমানখনৰ ৰানৱে আৰু অৱতৰণত ভূমিকা পালন কৰে । বিমানখনৰ চেন্সৰবোৰে হাইড্ৰ’লিক প্ৰণালীত ইন্ধন উপচি পৰা দেখুৱাইছিল । তেতিয়া পাইলটজনে আশংকা কৰিছিল যে এই কাৰিকৰী ত্ৰুটিৰ বাবে, যদি অৱতৰণৰ সময়ত হাইড্ৰ’লিক প্ৰণালীয়ে সঠিকভাৱে কাম নকৰে, তেন্তে এটা ডাঙৰ দুৰ্ঘটনা ঘটিব পাৰে ।
যদিও বোয়িংৰ ৭৩৭-৮০০ বিমানখনত এনে কাৰিকৰী সমস্যাৰ মোকাবিলা কৰাৰ সুবিধা আছে, পাইলটজনে বিপদাশংকা লোৱাটো সঠিক বুলি ভবা নাছিল আৰু বিমানখন তিৰুচিৰাপল্লী বিমানবন্দৰত অৱতৰণ কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছিল । তৎক্ষণাৎ অৱতৰণ কৰাৰ পৰিৱৰ্তে, পাইলটজনে বিচক্ষণতাৰে কাম কৰিছিল আৰু বিমানখন তিৰুচিৰাপল্লী চহৰৰ ওপৰেৰে প্ৰায় আঢ়ৈ ঘণ্টা আকাশত উৰুৱাই ৰাখিছিল । ই বিমানখনৰ ইন্ধন হ্ৰাস কৰিছিল আৰু উপচি পৰাৰ সম্ভাৱনা হ্ৰাস কৰিছিল । অৱশ্যে, জৰুৰীকালীন পৰিস্থিতিৰ মোকাবিলা কৰিবলৈ, ৰানৱেত মেনুৱেল আণ্ডাৰকেৰেজ স্থাপন কৰা হৈছিল যাতে হাইড্ৰ’লিক প্ৰণালীটো বিকল হৈ বিমানখনৰ চকা খুলি যাব নোৱাৰে লগতে বিমানখন ৰানৱেত আণ্ডাৰকেৰেজৰ সৈতে সুৰক্ষিতভাৱে অৱতৰণ কৰিব পাৰে ।
পাইলটজনে বিমানবন্দৰ কৰ্তৃপক্ষক পৰিস্থিতিটোৰ বিষয়ে অৱগত কৰিছিল, যাৰ পিছত বিমানবন্দৰত বিশৃংখলতা সৃষ্টি হৈছিল । যিকোনো জৰুৰীকালীন পৰিস্থিতিৰ মোকাবিলা কৰিবলৈ ৰানৱেত কেইবাখনো অগ্নি নিৰ্বাপক বাহীনিৰ গাড়ী আৰু এম্বুলেন্স মোতায়েন কৰা হৈছিল । নিশা প্ৰায় ৮.১৫ বজাত বিমানখন তিৰুচিৰাপল্লী বিমানবন্দৰত সুৰক্ষিতভাৱে অৱতৰণ কৰাৰ লগে লগে বিমানখনত থকা ১৪০ জন যাত্ৰীৰ লগতে বিমানবন্দৰ কৰ্তৃপক্ষৰ বিষয়াসকলে স্বস্তিৰ নিশ্বাস পেলায় । পাইলটজনৰ এই দক্ষতা তথা বুদ্ধিমত্তাক সামাজিক মাধ্যমত প্ৰশংসা কৰা হৈছে ।